-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:52260 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

چگونه با مردم معاشرت كنيم تا محبوب آن ها شويم؟



براي جلب محبت ديگران رعايت اموري لازم است:



1- معاشرت نيكو؛ امام علي(ع) مي فرمايد: طوري با مردم معاشرت كنيد كه اگر از دنيا رفتيد، بر شما گريه كنند و اگر زنده بوديد، خواهان معاشرت با شما باشند.[14]



2- خوش رويي؛ امام علي(ع) مي فرمايد: خوش رويي ريسمان مهر و مودّت است.[15]



صائب تبريزي مي گويد:



چون گل شكفته باش در اين انجمن كه صبح



تسخير كرده روي زمين را بنوشخند



3- اظهار محبت؛ امام صادق(ع) مي فرمايد: وقتي كسي را دوست داري، به او خبرده كه اين كار موجب ثبات بيشتر محبت بين شما خواهد بود.[16]



از جمله چيزهايي كه پيامبر اكرم(ص) به عربي از طايفه تميم سفارش فرمود اين بود كه: مردم را دوست بدار تا تو را دوست بدارند.[17]



4ـهديه دادن؛ پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد: هديه، محبت به يادگار مي گذارد.[18]



5- زيارت و ملاقات: روان شناسان بهترين راه ايجاد محبت را داشتن پيوند و رابطه با ديگران مي دانند.



اسلام نيز بر اين نكته تأكيد دارد. پيامبر(ص) مي فرمايد: الزيارة تنبت المودة ؛ زيارت و ملاقات، مودّت و دوستي را مي روياند.[19]



6- ترك جدل: يكي از عوامل بروز فتنه و عداوت و دشمني، جدل و مخاصمه است كه با ترك آن پيوند دوستي محكم تر مي شود. اميرالمؤمنين(ع) مي فرمايد: از جدل بپرهيز كه به دست خود جاهلان را بر ضد خود مي شوراني و برادري را نابود مي سازي.[20]

[14] نهج البلاغه، قصار 10.



[15] غررالحكم، ج 5، ص 24.



[16] وسائل الشيعه، ج 8، ص 435.



[17] همان، ج 5، ص 433.



[18] فروع كافي، ج 5، ص 144.



[19] ميزان الحكمه، ج 4، ص 298.



[20] بحارالانوار، ج 74، ص 270.





مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.